گفت‌و‌گو با روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول های بنیادی

تولید صنعتی نانوذرات سوپرپارامغناطیس داخلی، گامی مؤثر در جدایی سلولی و تشخیص زودهنگام
29 نوامبر 2018

گفت‌و‌گو با روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول های بنیادی

ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی حامی مالی و معنوی شرکت دانش بنیان طب و صنعت رهیاب، تولید کننده کیت های جدایش سلولی با کیفیت مشابه کمپانی میلتنی بایوتک آلمان

  دکتر حمید دلاوری مدیرعامل شرکت طب و صنعت رهیاب در گفت و گو با روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول های بنیادی به معرفی فعالیت ‏های این شرکت در حوزه سلول های بنیادی پرداخت.

   شرکت دانش بنیان طب و صنعت رهیاب در سال ۱۳۹۳ تاسیس شد. این شرکت بر روی ساخت دستگاه، ستون ها و کیت های مغناطیسی جدایش سلولی تمرکز دارد. اساس کار این شرکت تولید طیف وسیعی از محصولات بر پایه تجربه‌ی طولانی متخصصین آن در تولید نانوذرات عامل دار شده همانند آنتی بادی ها، به همراه ارتقای پیوسته‌ی کیفیت از محصولات نوین خود می‌باشد. استانداردهای بالا باعث شده اند که این شرکت به عنوان یک تولید کننده‌ی قابل اعتماد برای سامانه های تشخیص خارج از بدنی، غربالگری، برچسب زنی سلولی و همچنین پژوهش در زمینه‌ی روش های تشخیص و درمان های نوین باشد.

   قسمتی از تحقیقات این شرکت که منجر به تولید و تجاری سازی دستگاه و ستونهای جدایش سلولی با برند مگسیو (Magsieve) شده است با حمایت مالی و معنوی ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی انجام شده و به این طریق جایگزینی بسیار مناسب برای نمونه خارجی آن یعنی محصولات شرکت  (‎Miltenyi Biotech) است که اقلام تولیدی آن انحصاری و بسیار گران قیمت می باشند. همچنین این شرکت دانش بنیان موفق به اخذ تاییدیه سازمان انتقال خون مبنی بر صحت کارایی دستگاه و ستون های جدایش شده است. طراحی جدید این دستگاه نسبت به مشابه خارجی علاوه بر زیبایی ظاهری، امکان استفاده راحت تر و کاربرپسندتری را نیز فراهم آورده است. بدنه دستگاه دارای محل هایی برای قرار دادن لوله ­های فالکون با اندازه های مختلف است و ظرف جمع آوری محلول های شستشو می تواند بدون نیاز به استفاده از پایه و نگهدارنده زیر محل خروجی ستون نگه داشته شود.

همچنین کیت های جدایش سلولی طراحی شده توسط این شرکت قابلیت جدایش طیف وسیعی از سلول ها از جمله حذف T cells  ، B cells و دیگر سلول ها را به روش انتخاب منفی دارد. در زیر تصاویر دستگاه و ستون جدایش سلولی مگسیو نشان داده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *