تحقیق و توسعه

تحقیق و توسعه (Research and development)


شرکت طب و صنعت رهیاب به عنوان تولید کننده محصولات و مواد در توسعه علم و فناوری بومی در منطقه در علم و فناوری پیشرو بوده و فرآیندهای نوینی را برای تولید و بهبود کیفیت مواد پیشرفته توسعه داده است

فلسفه تحقیق و توسعه


محصولات مبتکرانه تنها از مواد ابداعی حاصل می‌گردند

شرکت طب و صنعت رهیاب کار خود را به عنوان تولید کننده نانوذرات مغناطیسی و ستون های جدایش سلولی آغاز کرد. هدف این مجموعه، معرفی TOSR در دهه آینده به عنوان شرکت برجسته و پیشرو در توسعه و ساخت مواد پیشرفته در ایران می‌باشد. شرکت TOSR معتقد است که کشف‌ها و اختراع‌های جدید با بررسی عمیق و دقیق یک پدیده حاصل می‌شود، «نگاه عمیق‌تر، یافته‌های جدیدتر». مواد جدید تنها با دنبال کردن محدودیت‌های مواد موجود با توجه به کیفیت و کارایی آنها حاصل می‌گردد. لذا تولید مواد جدید تنها با درک عمیق از فناوری موجود و شناخت دقیق از تقاضای جامعه به نتیجه می‌رسد. هدف R&D شرکت TOSR تولید مواد کارا و اقتصادی براساس شناخت نیازهای جامعه و درک فناوری موجود است.

فناوری نانو


فناوری نانو کیفیت زندگی مردم را بهبود خواهد بخشید

تحقیق و توسعه در شرکت دانش بنیان طب و صنعت رهیاب به دو بخش کلی دسته می شود
1- تصفیه آب با فناوری های زیر
جاذب ها
جاذب ها موادی با اشکال و ساختارهای متفاوت برای حذف آلودگی های آب طراحی و ساخته می شوند. این مواد آلودگی ها را در درون خود به دام می اندازند. جاذب ها بعد از اشباع شدن تعویض یا دوباره فعال می شوند. لخته ساز الکتریکی
 فرآیندی الکتروشیمیایی است که در آن از یون‌های لخته‌کننده‌ای که از یک الکترود فدا شونده و مصرفی تولید می‌شوند برای انعقاد پساب ها استفاده می‌شود. این روش می‌تواند گسترهٔ وسیعی از مخلوط‌ها و مواد شیمیایی را از آب‌ها و پساب‌ها بزداید.

آب توازن
اگر یک کشتی نیاز به سفر بدون محموله داشته باشد، از آب دریا بارگیری می شود تا کشتی را به صورت قائم نگه دارد. آب دریا حاوی ترکیباتی زیادی مانند نمک ها، ترکیبات نفتی، پروتئین ها، املاح و ... می باشند که وجود این ترکیبات استفاده از آب را محدود می کند. بنابراین برای حذف این ترکیبات با فناوری تصفیه آب استفاده از این آب را ممکن می کند.

کیت تشخیص
کیت تشخیصی میزان فلزات سنگین آب را نشان می دهد. با توجه به بحران آب، جلوگيرى از آلوده شدن منابع آب، بسيار اهميت دارد. يكى از عوامل آلوده كننده آب، فلزات سنگين است كه مقادير بيش از حد آن باعث ايجاد بيماری هاى مختلف می شوند.

2- جدایش سلول مغناطیسی
جدایش سلول در کمترین زمان ممکن، ایمن و با بازده بالا از طریق میدان مغناطیسی جدیدترین و بهترین روش برای جدایش سلولی می باشد. مرتب سازی سلول ها یک روش برای جداسازی جمعیت های مختلف سلولی بسته به آنتی ژن های سطح آنها (مولکول های CD) است .
Clinimacs
با استفاده از اصول فناوری جدایش سلولی مغناطیسی، ابزار کیلینی مکس توسعه یافته است تا اجازه جداسازی خودکار سلول ها در یک سطح بالینی در یک سیستم بسته و استریل باشد. انتخاب مغناطیسی یا تخلیه سلولهای هدف مشخص شده، که می تواند برای جداسازی یک جمعیت سلولی مورد نظر یا برای حذف خاص جمعیت سلولی داده شده بر اساس تشخیص آنتی ژن سطح با آنتی بادی های بسیار خاص انجام شود.
ستون جدایش سلول
ستون جدایش سلول سامانه­ای سازگار با سلول، ارزان، بازده بالا و سرعت جدایش بالا در کوتاهترین زمان می باشد. درون ستون از ذرات کروی با خصوصیات مغناطیسی در اندازه مناسب پر می­شود. این ذرات منجر به افزایش قدرت میدان مغناطیسی درون ستون می­شود تا بازده جدایش یاخته افزایش یابد.
کیت نانو
میکروبیدهای مغناطیسی در اندازه نانو متصل شده به آنتی بادی یا پروتئین خاص برای جداسازی سلول خاص یا سلول زنده در ستون جدایش سلول استفاده می شود.